preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Zagreb

Login
Škola voća i povrća

Upisi u 1. razred

Upis u srednju školu

Dokumenti

Jezikomat

Jezični savjeti profesora Filozofskog fakulteta, Marka Alerića

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Radijska emisija

Radijska emisija učenika 7. b razreda

Razredna stranica 2. a

Marijini obroci

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Radionica iz UNICEF-ovog projekta Rastrgano srce
Autor: Veronika Babić, 5. 2. 2022.

Nasilje među vršnjacima je česta tema svakodnevnog života. Promiče se kroz različite televizijske emisije, radijske emisije, kroz tiskane medije, na stručnim skupovima te na ostalim područjima gdje se radi s djecom i mladima.

Različiti oblici nasilja među djecom u školi nisu nova pojava (Velki, Ozdranovac, 2014), tek se u novije vrijeme ova problematika počela sustavno istraživati. 

 


Prva osoba koja je počela istraživanja i osvijestila problem u javnosti na području vršnjačkog nasilja je istraživač Dan Olweus sa sveučilišta u Bergenu. Danas se u školi kao odgojno-obrazovnoj instituciji u velikom broju susreće neprimjereno nasilno ponašanje pojedinca ili skupine koje uzrokuje fizičku i/ili emocionalnu štetu pojedincu koji se ne može samo obraniti (Bilić, 2013:193), a naziva se vršnjačkim nasiljem (engl. bullying).

U osvještavanju pojma nasilja, vrlo je važna i uloga učitelja koji kroz razne radionice tijekom nastavnog procesa učenike potiče na zdrav dijalog, razvija i njeguju pozitivne osobine i vrijednosti, potiče učenike na empatiju, usmjerava ih na ponašanje u zajednici i odgovorno djelovanje u istoj.

Radionica  iz UNICEF-ovog projekta Rastrgano srce  provedena je u 1.b i 1.c pod vodstvom učiteljice Veronike Babić. Učenici su uz poticajna pitanja govorili o svojim osjećajima: Kako se osjećate kada ste prihvaćeni i sigurni? Kako se osjećate kada vas netko isključuje iz društva, naziva pogrdnim imenima i obeshrabruje?

Učenici su neposredno prije slušanja priče Rastrgano srce izradili papirnato srce. Tijekom slušanja priče rastrgnuli su dio srca na svaku obeshrabrujuću riječ.

Na kraju priče učenicima su ostali mali rastrgani komadići srca. Uslijedila je emocionalna stanka. Učenici su razgovarali o osjećajima dječaka: Zašto se dječak tako osjećao? Što se može dogoditi ako se ovakvo ponašanje njegove okoline nastavi? Kako biste ohrabrili dječaka? Što biste mu rekli? Osjećate li se vi ikad kao dječak iz priče?

Aktivnost je bila usmjerena na razvijanje svijesti o vršnjačkom nasilju, na podizanje odgovornog ponašanja učenika prema okruženju u kojem se nalazi i na važnosti pružanja pomoći i podrške.

Galerija fotografija





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju